loading...

معرفي برترين برندهاي لوازم آرايشي

معرفي برترين برندهاي لوازم آرايشي و درج مطالب آموزشي جهت زيبايي و سلامت پوست و مو

بازدید : 522
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

چهره اي كه هزار كشتي را امروز پرتاب مي كند كجاست؟
"بت ميدلر" مي گويد: "جان كوبل" نويسنده و بنيانگذار مجموعه تاريخ كينال تاريخ سينما. "زيبايي كلاسيك؟ البته نه. اما سرزندگي او ، شخصيت اوست كه او را خنده دار مي كند و او را مطلوب و زيبا مي كند."
توني شفرد ، مدير استعدادي براي توليدات هارون املا مي گويد: "ليندا ايوانز و كاتلين ترنر". "زيبايي آنها از درون مي آيد."
كوبال مي افزايد: "افراد منحصر به فردي مانند ريتا هايورث و دبرا وينگر".
Francesco Scavullo ، عكاس مد ، با اشاره به مدل پردرآمد ، مي گويد: "فردريكا".
اسكاوولو مي گويد: "به نظر مي رسد همه ما چهره كلاسيك زيبايي را مي دانيم."
يا ما؟
يونانيان باستان معتقد بودند كه تناسب كامل كليد چهره زيباي يك زن است. آنها نمي توانستند زيبايي عجيب و غريب يك ستاره فيلم مدرن مانند مريل استريپ يا سيسي اسپاسك را به دست آورند. چانه هاي مضاعف روي زنان روبنس باعث مي شود عدسي هاي عكاسان مد روز امروزي توهين شود. و ويكتوريائي ها ، كه فكر مي كردند لب هاي كوچك گل سرخ عنصر quintessential زيبايي است ، در دهان كامل و حساس امروز تحسين مي شوند.

تاريخ نشان مي دهد كه استانداردهاي زيبايي به طور مداوم در حال تغيير است. بيشتر افراد موافق هستند كه زنان خاصي - گرتا گارو ، گريس كلي ، اينگريد برگمن - واقعاً زيبا هستند. اما آنچه در واقع زيبايي را در هر دوره مشخصي نشان مي دهد بسيار پيچيده است.

چهره ها از مد خارج مي شوند و از مد خارج مي شوند. "ديانا ورلند ، مشاور ويژه موسسه لباس هاي موزه هنر متروپوليتن در نيويورك مي گويد.
با اين حال ، پيوند بين مد و سياست است كه به نظر مي رسد معيارهاي زيبايي را تعيين مي كند.
همانطور كه بروس اف. نورتون ، استاد علوم سياسي در دانشگاه آمريكا ، مي گويد: "آنچه چهره اي زيبا به حساب مي آيد ، غالباً تحت تأثير آنچه در جامعه اتفاق مي افتد" است.
به عنوان مثال خوش بيني پس از جنگ دهه 1950 ، دوريس دي و دبي رينولدز را توليد كرد. كوبال گفت: "به اندازه كافي شيرين است كه خوراك شود." و پس از آن در دهه 1960 نگراني بيشتري به اعتراضات اجتماعي و آرمانگرايي وجود داشت تا تزئينات زنانه. نورتون مي گويد ، اين اتمسفر را ايجاد كرده است كه مي تواند به راحتي چهره آندروژني Twiggy را تقويت كند.

امروزه بخشي از جوانان نااميد از جامعه با چهره هاي سفيد ، موهاي پاستيل و چشم هاي سياه يادآور كاباره هاي آلمان دهه 1930 متمايز است.
اما نگاه پانك به وضوح يك استاندارد اقليت است. براي اكثر مردم ، يكي از ويژگي هاي اصلي زيبايي امروز ، نگاه خوب است.
آندره رابينسون ، ويرايشگر زيبايي Vogue مي گويد: "آنچه همه زنان زيبا امروز با هم مشترك هستند ، نگاه بديهي از سلامتي است." "حتي رنگ پوست يك مدل دلالت بر اين دارد كه او زندگي سالم را پشت سر مي گذارد. اين همان نگاهي است كه امروزه زنان براي دستيابي به آن تلاش مي كنند."
همانطور كه اسكاوولو درباره مدلهايي كه از آنها عكس مي گيرد توضيح مي دهد: "صورت هاي صورت آنها كاملاً مناسب است ، چشم هاي بزرگ ، باهوش و مويي از مو دارند. آنها سالم هستند. پر از انرژي هستند."
روند "سالم-زيبا-زيبا" از حدود دو دهه قبل آغاز شد ، هنگامي كه لب هاي كم رنگ و چشمان بسيار آرايش شده - ظاهر عصيانگر ، ساحل سمت چپ پاريس از دهه 1960 - جاي خود را به يك تصوير طبيعي و سالم داد كه تقويت شده توسط غذاي خوب ، سالن هاي ورزشي و جين فوندا. در اوايل دهه 1970 يك پوشش Europeon Vogue مدلي را نشان مي داد كه چهره برنزه آن هنوز از شنا خيس شده بود. فراه فوكت لبخند درخشان دهه 70 را توصيف كرد. و بعد جين فوندا و نگاه تناسب اندام آمد.

امروزه روند مهم ديگر سن است. طي يك دهه گذشته ، مدل هاي قديمي تر مانند Trish Hooker با افزايش فركانس در مجلات محبوب ظاهر مي شوند. گري كول ، مدير عكاسي پليبوي ، مي گويد: "ما حتي سه بازيكن بازيگر بالاي 30 سال هم داشته ايم." و ما اخيراً زني زيبا از 50 سال را نشان داده ايم كه هنوز فوتوژنيك بود. "
حتي موهاي خاكستري از كمد بيرون مي آيد. آندره رابينسون ، Vogue مي گويد: موهاي خاكستري قابل قبول و هميشه بوده است. "خاكستري ممكن است نياز به افزايش داشته باشد به طوري كه رنگ پوست طبيعي زن را تكميل كند ، اما نيازي به رنگ ديگري ندارد." به طور كلي ، رابينسون مي گويد ، "اين روزها كمتر به نژاد ميانسالي وابسته است كه بر ايده هاي زيبايي ما تأثير مي گذارد."
توني شبان گفت: "زيبايي" ، ديگر محدود به افراد 19 ساله نيست. "
اين روند با توجه به اينكه نسل رونق كودك در حال حاضر به 40 رسيده و سريعترين بخش در حال رشد جمعيت سالمندان است ، تعجب آور نيست.

در عين حال ، بخش عمده زيبايي جذابيت جنسي است. اسكاوولو عكاس مد روز با صراحت اظهار مي كند: "چهره هاي زيبا امروز سكسي هستند. مانند حيوانات." و البته جذابيت جنسي يك نگراني اصلي Playboy است ، كه كول آن را "بازتابنده به جاي تعيين كننده روند" مي نامد.
وي توضيح مي دهد: "هنگام انتخاب ميزهاي مياني ، ابتدا به دنبال چهره اي زيبا مي شويم." "ما فكر مي كنيم كه خوانندگان مي خواهند چهره اي نرم و دوست داشتني ببينند. زنان در مجله ما نمي توانند ظاهري پرخاشگرانه يا غير دوستانه داشته باشند."
با اين وجود ، يك نگاه متضاد با برخي از مدلها ، نگاهي دور از ذهن است ، "با من ظلم نكن" - واضح و قوي.
همه اينها نشان دهنده انفجار فرصت ها براي زنان و نقش هاي متضاد بسياري است كه اكنون زنان بازي مي كنند. گرايش فعلي به سمت چهره هاي قابل توجه و متمايز در مدل ها ، به فرديت زن امروز اداي احترام مي كند. امروزه انواع مختلفي از چهره هاي زيبا وجود دارد و تحمل بيشتر به تنوع.

گلوريا استاينم ، سردبير مؤسسه مجله خانم مي گويد: "فرض نكنيد كه استانداردهاي زيبايي تصادفي هستند." "آنها ساختار قدرت در جامعه ما را منعكس مي كنند. به همين دليل امروزه نگاه قومي و زنان مسن قابل قبول تر است."
ديگر دبي رينولدز نيست. امروز آن را بت ميدلر ، مدل ايمان ، مريل استريپ ، باربرا استريساند ، لنا هورن ، كاترين هپبورن ، بيانكا جاگر قرار داده است.
كارن nderegg ، سردبير Elle مي گويد: "بنابراين بسياري از ظاهرهاي امروزي زيبا به نظر مي رسد." "زنان نياز به سازگاري را احساس نمي كنند و با فرديت خود راحت هستند."
اما تلاش براي زيبايي كار ساده اي نيست. اين جستجوي كمك كرده است تا با ايجاد 202 كتاب در بازار امروز كه به زيبايي هاي شخصي اختصاص دارد ، در حال رشد و گسترش كسب و كار "چگونه به" زيبايي باشد. 1،277 كتاب زيبايي ديگر در كتابخانه كنگره قرار دارد. حداقل 100 مجله در غرفه هاي خبري وجود دارد كه لوازم آرايشي ، مد و فرهنگ زيبايي كشور را پوشش مي دهد. آفروديت و آپولو

در عين حال ، بخش عمده زيبايي جذابيت جنسي است. اسكاوولو عكاس مد روز با صراحت اظهار مي كند: "چهره هاي زيبا امروز سكسي هستند. مانند حيوانات." و البته جذابيت جنسي يك نگراني اصلي Playboy است ، كه كول آن را "بازتابنده به جاي تعيين كننده روند" مي نامد.
وي توضيح مي دهد: "هنگام انتخاب ميزهاي مياني ، ابتدا به دنبال چهره اي زيبا مي شويم." "ما فكر مي كنيم كه خوانندگان مي خواهند چهره اي نرم و دوست داشتني ببينند. زنان در مجله ما نمي توانند ظاهري پرخاشگرانه يا غير دوستانه داشته باشند."
با اين وجود ، يك نگاه متضاد با برخي از مدلها ، نگاهي دور از ذهن است ، "با من ظلم نكن" - واضح و قوي.
همه اينها نشان دهنده انفجار فرصت ها براي زنان و نقش هاي متضاد بسياري است كه اكنون زنان بازي مي كنند. گرايش فعلي به سمت چهره هاي قابل توجه و متمايز در مدل ها ، به فرديت زن امروز اداي احترام مي كند. امروزه انواع مختلفي از چهره هاي زيبا وجود دارد و تحمل بيشتر به تنوع.

گلوريا استاينم ، سردبير مؤسسه مجله خانم مي گويد: "فرض نكنيد كه استانداردهاي زيبايي تصادفي هستند." "آنها ساختار قدرت در جامعه ما را منعكس مي كنند. به همين دليل امروزه نگاه قومي و زنان مسن قابل قبول تر است."
ديگر دبي رينولدز نيست. امروز آن را بت ميدلر ، مدل ايمان ، مريل استريپ ، باربرا استريساند ، لنا هورن ، كاترين هپبورن ، بيانكا جاگر قرار داده است.
كارن nderegg ، سردبير Elle مي گويد: "بنابراين بسياري از ظاهرهاي امروزي زيبا به نظر مي رسد." "زنان نياز به سازگاري را احساس نمي كنند و با فرديت خود راحت هستند."
اما تلاش براي زيبايي كار ساده اي نيست. اين جستجوي كمك كرده است تا با ايجاد 202 كتاب در بازار امروز كه به زيبايي هاي شخصي اختصاص دارد ، در حال رشد و گسترش كسب و كار "چگونه به" زيبايي باشد. 1،277 كتاب زيبايي ديگر در كتابخانه كنگره قرار دارد. حداقل 100 مجله در غرفه هاي خبري وجود دارد كه لوازم آرايشي ، مد و فرهنگ زيبايي كشور را پوشش مي دهد. آفروديت و آپولو

همه اينها 2400 سال پيش در يونان و روم آغاز شد ، وقتي استانداردهاي زيبايي غرب تعيين شد.
دكتر ديتريك فون بوستر ، رئيس دپارتمان يونان و رومي در موزه هنر متروپوليتن نيويورك مي گويد: "اما يوناني ها مي دانستند كه چيزي بيشتر از يك چهره وجود دارد." "زيبايي مانند يك صداقت يا شجاعت يك تعالي محسوب مي شد. زيبايي جسمي مهم بود ، اما بايد با خوبي هاي روح همراه بود."
افلاطون با يك قديم قديمي سه آرزوي هر يوناني را به ما مي گويد: براي ديدن BEAUTY ، صفحه 14
گرم باشيد ، زيبا باشيد و به وسيله صادقانه ثروتمند شويد. والدين يوناني آنقدر نگران زيبايي فرزندان خود بودند كه مجسمه هاي آفروديت يا آپولو ، دو رژيم غذايي از نظر ظاهري را در اتاق خواب خود قرار دادند تا به آنها در تصور كودكان زيبا كمك كنند.

كارول راونن ، مورخ هنر و نقاش دانشگاه آمريكا ، مي گويد: "راز زيبايي ، مطابق معيارهاي يونان ، در متناسب با ويژگي هاي صورت بود."
به گفته جان اسكاربرو ، استاد كلاسيك و تاريخ پزشكي در دانشگاه ويسكانسين ، يوناني ها علم فيزيولوژي را ابداع كرده بودند. اين علم چنان توسعه يافته بود كه يونانيان "حتي شخصيت يك شخص را از خصوصيات بدني مي خواندند".
افلاطون ساختار بدن و صورت انسان را به عنوان سيستم سه گانه مي ديد. براي رياضيدانان يوناني ، شماره 3 اهميت ويژه اي داشت. صورت كامل به سه بخش تقسيم مي شد: از خط مو تا چشم ، از چشم تا لب فوقاني و از لب فوقاني تا چانه. چهره ايده آل دو سوم به اندازه بالا بود.

قرن ها بعد ، ناظران نيز به دنبال فرمول رياضي گريزان براي تعريف زيبايي بودند. در قرن 18th ، معلم هنر آنتوان آنگوئه مجسمه هاي يوناني را مورد بررسي قرار داد و فرمول پيچيده اي را براي تكثير چهره اي زيبا با معيارهاي يونان ابداع كرد. وي اندازه چشم ها ، فضاي بين آنها را مشخص كرد ، جايي كه خط مو بايد روي ابرو شروع شود و فاصله دقيق آن از نوك بيني تا لب ها باشد.
اما وقتي يوهان وينكلمان ، يكي از نخستين مورخاني كه ايده هاي زيبايي را مورد بررسي قرار مي داد ، به دنبال زيبايي "كامل" در هنر يونان بود ، به اين نتيجه رسيد كه يافتن آن دشوار است - اگر واقعاً اصلاً وجود داشته باشد. وي گفت: "اگر ، كاملاً مشخص بود كه زيبايي واقعي چيست ، پس مردان در نظرات خود تفاوت چنداني نخواهند داشت."
طبق گفته هاي وينكلمان ، برخي ويژگي هاي خاص توسط يونانيان به عنوان زيبايي شناخته شده اند: بيني مستقيم يا شخصي كه در يك خط كمي افسرده از ريشه آن تا پيشاني افتاده است. كم پشتي براي نگاه جوانان؛ ابروهاي كاملاً عالي به نام "ابروهاي فيض" كه يك قوس ظريف درست در بالاي استخوان ابرو تشكيل داده اند. فون بوستر ، مورخ هنر ، مي گويد: "يك ويژگي" ، ابروهايي كه روي بيني بزرگ مي شوند ، بسيار جذاب است - "كه مطمئناً امروزه به آن فكر نمي كنيم."
دهان مورد تحسين يونانيان شبيه به روش فعلي بود: به طور طبيعي مايل به قرمز ، لب پايين كمي پر از قسمت فوقاني. چانه كامل يوناني ، گرد و صاف ، توسط هر كم نور مشخص نشده بود. اينها قرن ها بعد جذاب به نظر نمي رسيد.
مهمترين ملاك زيبايي موها بود. موهاي بلوند ، رنگ كتان ، دوست داشتني ترين در نظر گرفته مي شد ، بنابراين تصادفي نيست كه بسياري از خدايان يونان به عنوان مو بور ترسيم شده اند. موهاي خانم ها به راحتي پوشيده شده ، شانه زده شده و از قسمت بالاي ابرو جدا مي شدند ، در قسمت پشت سر جمع مي شدند و با روبان ها به يك گره بالا بالا پيچ مي شدند.
براي رسيدن به ظاهر مورد نظر ، زنان يوناني از لوازم آرايشي از جمله پودر ، روكش ساخته شده از ريشه وارد شده از سوريه ، مدادهاي سياه و قرمز و عطر استفاده مي كردند ، همه قبل از يك ديسك فلزي براق استفاده مي شدند كه چهره آنها را منعكس مي كرد. و براي پنهان كردن علائم ناخواسته پيري ، زنان يوناني چين و چروك هاي خود را با سرب سفيد كاملاً لكه دار كردند و موهايشان را رنگ كردند تا خاكستري شود.
استفاده از آرايش محدود به دويرا يا حياط بود ، زيرا زيبايي براي زن خانه دار يوناني مهم تلقي نمي شد. همانطور كه سخنران دمونتنس بيان كرد ، مردي ازدواج كرد "تا يك خانه نگهدار وفادار در خانه داشته باشد. زيبايي و رضايت خاطر از معشوقه مي آيد."
اما زيبا بودن هميشه به معناي خوب بودن نبود. Phyrne ، معشوقه جوان مجسمه ساز آتني قرن چهارم ، Praxitiles و الگويي براي برخي از زيباترين آثار خود ، از شيوه اي بسيار نامطبوع براي نشان دادن مزاياي جواني برخوردار بود. در طي يك بازي پيرو رهبر با ساير كوره هاي سرخپوشان در يك جشن ، او خواستار يك كاسه آب شد و صورت خود را شست. زنان ديگر ، كه طبق قوانين بازي پيروي از خواستگاري مي كردند ، مجبور شدند صورت خود را نيز بشويند. Phyrne ، جوان و به طور طبيعي زيبا ، هيچ چيز بدتر به نظر نمي رسيد ، اما همراهان بزرگترش يك عصر ناخوشايند را با صورت هاي خود برهنه از هر آرايش مي گذرانند.
روميان جايي را كه يونانيان از آنجا خارج شدند به آنجا بردند. در قرن اول ، شاعر رومي اوديد اولين كتابچه راهنماي توصيه زيبايي را نوشت. علم آرايش در جهان باستان به خوبي شناخته شده بود. به گفته مورخ Scarborough ، زنان طبقات بالا توصيه هاي اويد را دنبال كرده و لوازم آرايشي خود را مطابق فرمول هاي وي تهيه مي كنند. اگر اين موهاي خاكستري شد ، موهاي خود را رنگ آميزي كرد ، پوست چين و چروك شده را با موم آغشته كرد تا يكنواخت تر به نظر برسد و ابروهاي مفقود شده را جايگزين موهاي ساخته شده از خز كنند.
دندان هاي رنسانس و پوسيدگي
زنان زيبا از قرون وسطي - از قرن سيزدهم تا پانزدهم - در افسانه هاي پادشاه آرتور و اشعار شوكر يافت مي شدند. استانداردهاي زيبايي بسيار خاص بود. مو بايد مانند سيم طلا بور و براق باشد ، و اگر طبيعت رنگ مناسبي را ارائه نمي داد ، مي توانست توسط رنگهاي وارداتي از شرق توليد شود. كريستين زاكر ، استاد ادبيات قرون وسطايي در دانشگاه ايالتي اوهايو ، مي گويد: "و ،" چشمان خاكستري بالاتر از هر چيز ديگري به چشم مي خورد. "
مفهوم زيبايي زنانه با رنسانس ايتاليايي قرن 15th وارد عصر جديد شد. بوتيچلي ، لئوناردو و رافائل رنگي از چهره هاي مختلف و شگفت آور را رنگ آميزي كردند اما همه با يك زيبايي جدي خاص متحد مي شوند. روونال ، مورخ هنر ، مي گويد: "مادوناي بوچلي دوست داشتني هستند ، زيرا آنها ظريف و مخرب به نظر مي رسند." نقاشي هاي ويرجين لئوناردو زني را زيبا نشان مي دهد ، نه به اين دليل كه ويژگي هاي وي به معناي يوناني كامل است ، بلكه به اين دليل است كه چهره او حس رمز و راز همراه با حساسيت مادر را نشان مي دهد.
استاندارد زيبايي رافائل باعث ايجاد قرن ها كار هنرمندان شده است. راونال مي گويد: "تصوير او از زيبايي نفيس است." "تهديدآميز نيست. گرچه از يوناني ها كم ارزش تر است ، اما همچنان هارمونيك است. رافائل روان زنانه را درك كرد."
روحيه تحقيق علمي فعاليت رنسانس را تحت تأثير قرار داد. هنرمنداني مانند لئوناردو و آلبرشت دورر در مورد پروپوزال صورت تحقيق كردند

مرجع:ثانيكالا

چهره اي كه هزار كشتي را امروز پرتاب مي كند كجاست؟
"بت ميدلر" مي گويد: "جان كوبل" نويسنده و بنيانگذار مجموعه تاريخ كينال تاريخ سينما. "زيبايي كلاسيك؟ البته نه. اما سرزندگي او ، شخصيت اوست كه او را خنده دار مي كند و او را مطلوب و زيبا مي كند."
توني شفرد ، مدير استعدادي براي توليدات هارون املا مي گويد: "ليندا ايوانز و كاتلين ترنر". "زيبايي آنها از درون مي آيد."
كوبال مي افزايد: "افراد منحصر به فردي مانند ريتا هايورث و دبرا وينگر".
Francesco Scavullo ، عكاس مد ، با اشاره به مدل پردرآمد ، مي گويد: "فردريكا".
اسكاوولو مي گويد: "به نظر مي رسد همه ما چهره كلاسيك زيبايي را مي دانيم."
يا ما؟
يونانيان باستان معتقد بودند كه تناسب كامل كليد چهره زيباي يك زن است. آنها نمي توانستند زيبايي عجيب و غريب يك ستاره فيلم مدرن مانند مريل استريپ يا سيسي اسپاسك را به دست آورند. چانه هاي مضاعف روي زنان روبنس باعث مي شود عدسي هاي عكاسان مد روز امروزي توهين شود. و ويكتوريائي ها ، كه فكر مي كردند لب هاي كوچك گل سرخ عنصر quintessential زيبايي است ، در دهان كامل و حساس امروز تحسين مي شوند.

تاريخ نشان مي دهد كه استانداردهاي زيبايي به طور مداوم در حال تغيير است. بيشتر افراد موافق هستند كه زنان خاصي - گرتا گارو ، گريس كلي ، اينگريد برگمن - واقعاً زيبا هستند. اما آنچه در واقع زيبايي را در هر دوره مشخصي نشان مي دهد بسيار پيچيده است.

چهره ها از مد خارج مي شوند و از مد خارج مي شوند. "ديانا ورلند ، مشاور ويژه موسسه لباس هاي موزه هنر متروپوليتن در نيويورك مي گويد.
با اين حال ، پيوند بين مد و سياست است كه به نظر مي رسد معيارهاي زيبايي را تعيين مي كند.
همانطور كه بروس اف. نورتون ، استاد علوم سياسي در دانشگاه آمريكا ، مي گويد: "آنچه چهره اي زيبا به حساب مي آيد ، غالباً تحت تأثير آنچه در جامعه اتفاق مي افتد" است.
به عنوان مثال خوش بيني پس از جنگ دهه 1950 ، دوريس دي و دبي رينولدز را توليد كرد. كوبال گفت: "به اندازه كافي شيرين است كه خوراك شود." و پس از آن در دهه 1960 نگراني بيشتري به اعتراضات اجتماعي و آرمانگرايي وجود داشت تا تزئينات زنانه. نورتون مي گويد ، اين اتمسفر را ايجاد كرده است كه مي تواند به راحتي چهره آندروژني Twiggy را تقويت كند.

امروزه بخشي از جوانان نااميد از جامعه با چهره هاي سفيد ، موهاي پاستيل و چشم هاي سياه يادآور كاباره هاي آلمان دهه 1930 متمايز است.
اما نگاه پانك به وضوح يك استاندارد اقليت است. براي اكثر مردم ، يكي از ويژگي هاي اصلي زيبايي امروز ، نگاه خوب است.
آندره رابينسون ، ويرايشگر زيبايي Vogue مي گويد: "آنچه همه زنان زيبا امروز با هم مشترك هستند ، نگاه بديهي از سلامتي است." "حتي رنگ پوست يك مدل دلالت بر اين دارد كه او زندگي سالم را پشت سر مي گذارد. اين همان نگاهي است كه امروزه زنان براي دستيابي به آن تلاش مي كنند."
همانطور كه اسكاوولو درباره مدلهايي كه از آنها عكس مي گيرد توضيح مي دهد: "صورت هاي صورت آنها كاملاً مناسب است ، چشم هاي بزرگ ، باهوش و مويي از مو دارند. آنها سالم هستند. پر از انرژي هستند."
روند "سالم-زيبا-زيبا" از حدود دو دهه قبل آغاز شد ، هنگامي كه لب هاي كم رنگ و چشمان بسيار آرايش شده - ظاهر عصيانگر ، ساحل سمت چپ پاريس از دهه 1960 - جاي خود را به يك تصوير طبيعي و سالم داد كه تقويت شده توسط غذاي خوب ، سالن هاي ورزشي و جين فوندا. در اوايل دهه 1970 يك پوشش Europeon Vogue مدلي را نشان مي داد كه چهره برنزه آن هنوز از شنا خيس شده بود. فراه فوكت لبخند درخشان دهه 70 را توصيف كرد. و بعد جين فوندا و نگاه تناسب اندام آمد.

امروزه روند مهم ديگر سن است. طي يك دهه گذشته ، مدل هاي قديمي تر مانند Trish Hooker با افزايش فركانس در مجلات محبوب ظاهر مي شوند. گري كول ، مدير عكاسي پليبوي ، مي گويد: "ما حتي سه بازيكن بازيگر بالاي 30 سال هم داشته ايم." و ما اخيراً زني زيبا از 50 سال را نشان داده ايم كه هنوز فوتوژنيك بود. "
حتي موهاي خاكستري از كمد بيرون مي آيد. آندره رابينسون ، Vogue مي گويد: موهاي خاكستري قابل قبول و هميشه بوده است. "خاكستري ممكن است نياز به افزايش داشته باشد به طوري كه رنگ پوست طبيعي زن را تكميل كند ، اما نيازي به رنگ ديگري ندارد." به طور كلي ، رابينسون مي گويد ، "اين روزها كمتر به نژاد ميانسالي وابسته است كه بر ايده هاي زيبايي ما تأثير مي گذارد."
توني شبان گفت: "زيبايي" ، ديگر محدود به افراد 19 ساله نيست. "
اين روند با توجه به اينكه نسل رونق كودك در حال حاضر به 40 رسيده و سريعترين بخش در حال رشد جمعيت سالمندان است ، تعجب آور نيست.

در عين حال ، بخش عمده زيبايي جذابيت جنسي است. اسكاوولو عكاس مد روز با صراحت اظهار مي كند: "چهره هاي زيبا امروز سكسي هستند. مانند حيوانات." و البته جذابيت جنسي يك نگراني اصلي Playboy است ، كه كول آن را "بازتابنده به جاي تعيين كننده روند" مي نامد.
وي توضيح مي دهد: "هنگام انتخاب ميزهاي مياني ، ابتدا به دنبال چهره اي زيبا مي شويم." "ما فكر مي كنيم كه خوانندگان مي خواهند چهره اي نرم و دوست داشتني ببينند. زنان در مجله ما نمي توانند ظاهري پرخاشگرانه يا غير دوستانه داشته باشند."
با اين وجود ، يك نگاه متضاد با برخي از مدلها ، نگاهي دور از ذهن است ، "با من ظلم نكن" - واضح و قوي.
همه اينها نشان دهنده انفجار فرصت ها براي زنان و نقش هاي متضاد بسياري است كه اكنون زنان بازي مي كنند. گرايش فعلي به سمت چهره هاي قابل توجه و متمايز در مدل ها ، به فرديت زن امروز اداي احترام مي كند. امروزه انواع مختلفي از چهره هاي زيبا وجود دارد و تحمل بيشتر به تنوع.

گلوريا استاينم ، سردبير مؤسسه مجله خانم مي گويد: "فرض نكنيد كه استانداردهاي زيبايي تصادفي هستند." "آنها ساختار قدرت در جامعه ما را منعكس مي كنند. به همين دليل امروزه نگاه قومي و زنان مسن قابل قبول تر است."
ديگر دبي رينولدز نيست. امروز آن را بت ميدلر ، مدل ايمان ، مريل استريپ ، باربرا استريساند ، لنا هورن ، كاترين هپبورن ، بيانكا جاگر قرار داده است.
كارن nderegg ، سردبير Elle مي گويد: "بنابراين بسياري از ظاهرهاي امروزي زيبا به نظر مي رسد." "زنان نياز به سازگاري را احساس نمي كنند و با فرديت خود راحت هستند."
اما تلاش براي زيبايي كار ساده اي نيست. اين جستجوي كمك كرده است تا با ايجاد 202 كتاب در بازار امروز كه به زيبايي هاي شخصي اختصاص دارد ، در حال رشد و گسترش كسب و كار "چگونه به" زيبايي باشد. 1،277 كتاب زيبايي ديگر در كتابخانه كنگره قرار دارد. حداقل 100 مجله در غرفه هاي خبري وجود دارد كه لوازم آرايشي ، مد و فرهنگ زيبايي كشور را پوشش مي دهد. آفروديت و آپولو

در عين حال ، بخش عمده زيبايي جذابيت جنسي است. اسكاوولو عكاس مد روز با صراحت اظهار مي كند: "چهره هاي زيبا امروز سكسي هستند. مانند حيوانات." و البته جذابيت جنسي يك نگراني اصلي Playboy است ، كه كول آن را "بازتابنده به جاي تعيين كننده روند" مي نامد.
وي توضيح مي دهد: "هنگام انتخاب ميزهاي مياني ، ابتدا به دنبال چهره اي زيبا مي شويم." "ما فكر مي كنيم كه خوانندگان مي خواهند چهره اي نرم و دوست داشتني ببينند. زنان در مجله ما نمي توانند ظاهري پرخاشگرانه يا غير دوستانه داشته باشند."
با اين وجود ، يك نگاه متضاد با برخي از مدلها ، نگاهي دور از ذهن است ، "با من ظلم نكن" - واضح و قوي.
همه اينها نشان دهنده انفجار فرصت ها براي زنان و نقش هاي متضاد بسياري است كه اكنون زنان بازي مي كنند. گرايش فعلي به سمت چهره هاي قابل توجه و متمايز در مدل ها ، به فرديت زن امروز اداي احترام مي كند. امروزه انواع مختلفي از چهره هاي زيبا وجود دارد و تحمل بيشتر به تنوع.

گلوريا استاينم ، سردبير مؤسسه مجله خانم مي گويد: "فرض نكنيد كه استانداردهاي زيبايي تصادفي هستند." "آنها ساختار قدرت در جامعه ما را منعكس مي كنند. به همين دليل امروزه نگاه قومي و زنان مسن قابل قبول تر است."
ديگر دبي رينولدز نيست. امروز آن را بت ميدلر ، مدل ايمان ، مريل استريپ ، باربرا استريساند ، لنا هورن ، كاترين هپبورن ، بيانكا جاگر قرار داده است.
كارن nderegg ، سردبير Elle مي گويد: "بنابراين بسياري از ظاهرهاي امروزي زيبا به نظر مي رسد." "زنان نياز به سازگاري را احساس نمي كنند و با فرديت خود راحت هستند."
اما تلاش براي زيبايي كار ساده اي نيست. اين جستجوي كمك كرده است تا با ايجاد 202 كتاب در بازار امروز كه به زيبايي هاي شخصي اختصاص دارد ، در حال رشد و گسترش كسب و كار "چگونه به" زيبايي باشد. 1،277 كتاب زيبايي ديگر در كتابخانه كنگره قرار دارد. حداقل 100 مجله در غرفه هاي خبري وجود دارد كه لوازم آرايشي ، مد و فرهنگ زيبايي كشور را پوشش مي دهد. آفروديت و آپولو

همه اينها 2400 سال پيش در يونان و روم آغاز شد ، وقتي استانداردهاي زيبايي غرب تعيين شد.
دكتر ديتريك فون بوستر ، رئيس دپارتمان يونان و رومي در موزه هنر متروپوليتن نيويورك مي گويد: "اما يوناني ها مي دانستند كه چيزي بيشتر از يك چهره وجود دارد." "زيبايي مانند يك صداقت يا شجاعت يك تعالي محسوب مي شد. زيبايي جسمي مهم بود ، اما بايد با خوبي هاي روح همراه بود."
افلاطون با يك قديم قديمي سه آرزوي هر يوناني را به ما مي گويد: براي ديدن BEAUTY ، صفحه 14
گرم باشيد ، زيبا باشيد و به وسيله صادقانه ثروتمند شويد. والدين يوناني آنقدر نگران زيبايي فرزندان خود بودند كه مجسمه هاي آفروديت يا آپولو ، دو رژيم غذايي از نظر ظاهري را در اتاق خواب خود قرار دادند تا به آنها در تصور كودكان زيبا كمك كنند.

كارول راونن ، مورخ هنر و نقاش دانشگاه آمريكا ، مي گويد: "راز زيبايي ، مطابق معيارهاي يونان ، در متناسب با ويژگي هاي صورت بود."
به گفته جان اسكاربرو ، استاد كلاسيك و تاريخ پزشكي در دانشگاه ويسكانسين ، يوناني ها علم فيزيولوژي را ابداع كرده بودند. اين علم چنان توسعه يافته بود كه يونانيان "حتي شخصيت يك شخص را از خصوصيات بدني مي خواندند".
افلاطون ساختار بدن و صورت انسان را به عنوان سيستم سه گانه مي ديد. براي رياضيدانان يوناني ، شماره 3 اهميت ويژه اي داشت. صورت كامل به سه بخش تقسيم مي شد: از خط مو تا چشم ، از چشم تا لب فوقاني و از لب فوقاني تا چانه. چهره ايده آل دو سوم به اندازه بالا بود.

قرن ها بعد ، ناظران نيز به دنبال فرمول رياضي گريزان براي تعريف زيبايي بودند. در قرن 18th ، معلم هنر آنتوان آنگوئه مجسمه هاي يوناني را مورد بررسي قرار داد و فرمول پيچيده اي را براي تكثير چهره اي زيبا با معيارهاي يونان ابداع كرد. وي اندازه چشم ها ، فضاي بين آنها را مشخص كرد ، جايي كه خط مو بايد روي ابرو شروع شود و فاصله دقيق آن از نوك بيني تا لب ها باشد.
اما وقتي يوهان وينكلمان ، يكي از نخستين مورخاني كه ايده هاي زيبايي را مورد بررسي قرار مي داد ، به دنبال زيبايي "كامل" در هنر يونان بود ، به اين نتيجه رسيد كه يافتن آن دشوار است - اگر واقعاً اصلاً وجود داشته باشد. وي گفت: "اگر ، كاملاً مشخص بود كه زيبايي واقعي چيست ، پس مردان در نظرات خود تفاوت چنداني نخواهند داشت."
طبق گفته هاي وينكلمان ، برخي ويژگي هاي خاص توسط يونانيان به عنوان زيبايي شناخته شده اند: بيني مستقيم يا شخصي كه در يك خط كمي افسرده از ريشه آن تا پيشاني افتاده است. كم پشتي براي نگاه جوانان؛ ابروهاي كاملاً عالي به نام "ابروهاي فيض" كه يك قوس ظريف درست در بالاي استخوان ابرو تشكيل داده اند. فون بوستر ، مورخ هنر ، مي گويد: "يك ويژگي" ، ابروهايي كه روي بيني بزرگ مي شوند ، بسيار جذاب است - "كه مطمئناً امروزه به آن فكر نمي كنيم."
دهان مورد تحسين يونانيان شبيه به روش فعلي بود: به طور طبيعي مايل به قرمز ، لب پايين كمي پر از قسمت فوقاني. چانه كامل يوناني ، گرد و صاف ، توسط هر كم نور مشخص نشده بود. اينها قرن ها بعد جذاب به نظر نمي رسيد.
مهمترين ملاك زيبايي موها بود. موهاي بلوند ، رنگ كتان ، دوست داشتني ترين در نظر گرفته مي شد ، بنابراين تصادفي نيست كه بسياري از خدايان يونان به عنوان مو بور ترسيم شده اند. موهاي خانم ها به راحتي پوشيده شده ، شانه زده شده و از قسمت بالاي ابرو جدا مي شدند ، در قسمت پشت سر جمع مي شدند و با روبان ها به يك گره بالا بالا پيچ مي شدند.
براي رسيدن به ظاهر مورد نظر ، زنان يوناني از لوازم آرايشي از جمله پودر ، روكش ساخته شده از ريشه وارد شده از سوريه ، مدادهاي سياه و قرمز و عطر استفاده مي كردند ، همه قبل از يك ديسك فلزي براق استفاده مي شدند كه چهره آنها را منعكس مي كرد. و براي پنهان كردن علائم ناخواسته پيري ، زنان يوناني چين و چروك هاي خود را با سرب سفيد كاملاً لكه دار كردند و موهايشان را رنگ كردند تا خاكستري شود.
استفاده از آرايش محدود به دويرا يا حياط بود ، زيرا زيبايي براي زن خانه دار يوناني مهم تلقي نمي شد. همانطور كه سخنران دمونتنس بيان كرد ، مردي ازدواج كرد "تا يك خانه نگهدار وفادار در خانه داشته باشد. زيبايي و رضايت خاطر از معشوقه مي آيد."
اما زيبا بودن هميشه به معناي خوب بودن نبود. Phyrne ، معشوقه جوان مجسمه ساز آتني قرن چهارم ، Praxitiles و الگويي براي برخي از زيباترين آثار خود ، از شيوه اي بسيار نامطبوع براي نشان دادن مزاياي جواني برخوردار بود. در طي يك بازي پيرو رهبر با ساير كوره هاي سرخپوشان در يك جشن ، او خواستار يك كاسه آب شد و صورت خود را شست. زنان ديگر ، كه طبق قوانين بازي پيروي از خواستگاري مي كردند ، مجبور شدند صورت خود را نيز بشويند. Phyrne ، جوان و به طور طبيعي زيبا ، هيچ چيز بدتر به نظر نمي رسيد ، اما همراهان بزرگترش يك عصر ناخوشايند را با صورت هاي خود برهنه از هر آرايش مي گذرانند.
روميان جايي را كه يونانيان از آنجا خارج شدند به آنجا بردند. در قرن اول ، شاعر رومي اوديد اولين كتابچه راهنماي توصيه زيبايي را نوشت. علم آرايش در جهان باستان به خوبي شناخته شده بود. به گفته مورخ Scarborough ، زنان طبقات بالا توصيه هاي اويد را دنبال كرده و لوازم آرايشي خود را مطابق فرمول هاي وي تهيه مي كنند. اگر اين موهاي خاكستري شد ، موهاي خود را رنگ آميزي كرد ، پوست چين و چروك شده را با موم آغشته كرد تا يكنواخت تر به نظر برسد و ابروهاي مفقود شده را جايگزين موهاي ساخته شده از خز كنند.
دندان هاي رنسانس و پوسيدگي
زنان زيبا از قرون وسطي - از قرن سيزدهم تا پانزدهم - در افسانه هاي پادشاه آرتور و اشعار شوكر يافت مي شدند. استانداردهاي زيبايي بسيار خاص بود. مو بايد مانند سيم طلا بور و براق باشد ، و اگر طبيعت رنگ مناسبي را ارائه نمي داد ، مي توانست توسط رنگهاي وارداتي از شرق توليد شود. كريستين زاكر ، استاد ادبيات قرون وسطايي در دانشگاه ايالتي اوهايو ، مي گويد: "و ،" چشمان خاكستري بالاتر از هر چيز ديگري به چشم مي خورد. "
مفهوم زيبايي زنانه با رنسانس ايتاليايي قرن 15th وارد عصر جديد شد. بوتيچلي ، لئوناردو و رافائل رنگي از چهره هاي مختلف و شگفت آور را رنگ آميزي كردند اما همه با يك زيبايي جدي خاص متحد مي شوند. روونال ، مورخ هنر ، مي گويد: "مادوناي بوچلي دوست داشتني هستند ، زيرا آنها ظريف و مخرب به نظر مي رسند." نقاشي هاي ويرجين لئوناردو زني را زيبا نشان مي دهد ، نه به اين دليل كه ويژگي هاي وي به معناي يوناني كامل است ، بلكه به اين دليل است كه چهره او حس رمز و راز همراه با حساسيت مادر را نشان مي دهد.
استاندارد زيبايي رافائل باعث ايجاد قرن ها كار هنرمندان شده است. راونال مي گويد: "تصوير او از زيبايي نفيس است." "تهديدآميز نيست. گرچه از يوناني ها كم ارزش تر است ، اما همچنان هارمونيك است. رافائل روان زنانه را درك كرد."
روحيه تحقيق علمي فعاليت رنسانس را تحت تأثير قرار داد. هنرمنداني مانند لئوناردو و آلبرشت دورر در مورد پروپوزال صورت تحقيق كردند

مرجع:ثانيكالا

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 2

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 11
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 9
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 28
  • بازدید ماه : 706
  • بازدید سال : 776
  • بازدید کلی : 20553
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه